Cavalieryhdistyksen tiedote pentuneuvonnasta ja kodinvaihtajien uudelleensijoittamisesta

Hallitus päätti kokouksessaan 29.12.2015, että kodinvaihtajista tiedottaminen nykyaikaistetaan ja siirrytään samaan formaattiin, joka on käytössä muissakin roduissa.

Koirastaan luopuva henkilö voi näin ilmoittaa koiransa tiedot Cavalieryhdistyksen kotisivuille kodinvaihtajalistalle. Tämä antaa koirasta luopuvalle ja tulevalle uudelle kodille mahdollisuuden keskustella ja sopia asioista keskenään ilman välikäsiä. Tätä muutosta on peräänkuulutettu hallitukselta jo vuosien ajan hallitukselle suunnatuissa yhteydenotoissa useiden yhdistyksen jäsenten toimesta.

Pentuvälityksen formaatti nykyaikaistettiin samalla kun kodinvaihtajienkin, koska jäseniltä on tullut kyselyjä, voiko pentuvälittäjä olla samanaikaisesti aktiivikasvattaja kertoessaan kyselijöille tarjolla olevista pentueista. On toivottu pentuvälittäjän olevan neutraali henkilö, jolla ei ole mahdollisuutta suosia kenenkään kasvattajan pentueita. Samanlainen uudistus on samoista syistä tehty muissakin roduissa. Tästä syystä hallitus päätyi siirtämään tämän uudistuksen yhteydessä myös pentuvälityksen nettiin.

Pennunostajat voivat toki edelleen tarvittaessa tiedustella jalostus- ja terveystoimikunnalta mieltään askarruttavia asioita pennunhankintaan liittyen.