Hallitus on päättänyt Kennelliiton ja vakuutusyhtiö Agrian palkintorahan ja vuoden 2018 terveysbudjetin käyttökohteista

Suomen Cavalier Kingcharlesinspanieliyhdistyksen hallitus keskusteli ja päätti uusista cavalierien terveystutkimustuista kokouksessaan. Päätös käyttää 3000 euron palkintoraha cavalierien sydäntutkimuksiin vuonna 2018 sai kannatusta. Tänä vuonna halutaan panostaa nimenomaan cavalierien sydänterveyteen laajennetun terveysbudjetoinnin muodossa.

Alle listatut, uudet terveystuet ovat Cavalieryhdistyksen jäsenetuja ja tarkoitettuja yhdistyksen jäsenille:

1.  Yli 6-vuotiaille cavaliereille vuonna 2018 maksutositetta vastaan maksettava enintään 25 euron tuki virallisesta sydänkuuntelusta.
2.  Sydänultrausta tuetaan samoin 60 eurolla. Tuki suoritetaan maksettua tositetta ja täydellistä sydäntutkimuslausuntoa vastaan. Jos koira on sydänultrattu aiemmin, pyydetään myös aiempi lausunto toimittamaan yhdessä uuden tuloksen kanssa osoitteeseen terveys@cavalieryhdistys.com. Tuki on mahdollista saada samasta koirasta yhden kerran vuoden 2018 aikana. Tuki on voimassa myös takautuvasti 1.1.2018 alkaen samoin ehdoin.
3.  Cavalierien magneettikuvauksen uusintatutkimusta tuetaan vuonna 2018 200 eurolla, kun edellisestä kuvauksesta on kulunut vähintään kolme vuotta. Tuen hakemiseen tarvitaan kaikki koiraa koskevat MRI-kuvauslausunnot ja uusintakuvauksen maksutosite terveys-sähköpostiosoitteeseen toimitettuna.

Yhdistyksen jäsenetuna jatketaan myös vuonna 2018 aiemmin päätettyä MRI-kuvaustukea (60 euroa), ruumiinavaustukea (avausmaksun tuki kokonaisuudessaan) ja yli 7-vuotiaiden koirien sydänkuuntelun täyttä tukea Cavalieryhdistyksen järjestämissä joukkoterveystarkastuksissa.

Cavalieryhdistys järjestää joukkosydänultraustilaisuuksia usealla paikkakunnalla

Sydämen joukkoultrausmahdollisuus on sovittu alla listattujen paikkakuntien virallisten sydänultraajien kanssa. Hinnat vaihtelevat osallistujamäärästä ja eläinkardiologista riippuen. Ilmoita mahdollinen halukkuutesi osallistua Cavalieryhdistyksen joukkosydänultraukseen osoitteella marianne.trogen@cavalieryhdistys.com mahdollisimman pian, jotta ultrauspäiviä voidaan alkaa sopimaan eläinlääkäriasemien kanssa.

• Evidensia Malmi, Anders Eriksson, 199 e, min 6 koiraa
  • Evidensia Raisio, Elisa Välimäki, hinta ja koiramäärä tarkentuvat myöhemmin
  • Ehel Riihimäki, Andrea Gladuli 199 e, 3-6 koiraa
  • Evidensia Lahti, Seppo Lamberg, 240 e, min 6 koiraa