Hallitus päätti jatkaa terveystukien korotettua maksua vuonna 2019

Suomen Cavalier Kingcharlesinspanieliyhdistys ry. vastaanotti vuonna 2017 Suomen Kennelliiton ja Agria  Eläinvakuutuksen myöntämän palkinnon laadukkaasta, mittavasta ja pitkäaikaisesta työstä cavalierien terveyden edistämiseksi.

’Suomen Cavalier Kingcharlesinspanieliyhdistys on perustanut jo vuonna 1988 terveystutkimustilin, jonka varoilla tuetaan cavalierien terveystutkimuksia sekä kuolinsyiden tutkimuksia.’.

Palkinto jaettiin Koiramessuilla Messukeskuksessa 10.12.2017 ja oli suuruudeltaan 3000 euroa. Palkintoraha tullaan kokonaisuudessan käyttämään cavalierien terveyden edistämiseksi. Suomen Cavalier Kingcharlesinspanieliyhdistyksen hallitus päätti cavalierien terveystutkimustuista kokouksessaan. Päätös käyttää 3000 euron palkintoraha cavalierien tutkimuksiin vuonna 2018 sai kannatusta ja tukea maksettiin tehostetusti laajemmin kun aiempina vuosina.

Vuonna 2016 terveyttä on tuettu 4324,41 eurolla, vuonna 2017 tuettu 3313,55 eurolla. Vuonna 2018 terveystukia on 17.11.18 mennessä maksettu 6458,68 euroa.

Hallitus päätti 23.9.2018 kokouksessaan jatkaa näiden tukien maksamista myös vuonna 2019 ja kannustaa näin kaikkia yhdistyksen jäseniä käyttämään tätä jäsenetua hyödykseen cavalieriensa terveyden edistämiseksi. Tavoitteena on, että rakas rotumme on tulevaisuudessa kokonaisuudessaan yhä terveempi.

Tällainen yhdistyksen mittava taloudellinen tuki rodun terveyden edistämiseksi on kerrassaan ainutlaatuista. Tähän tarvitaan kuitenkin kaikkien cavalierien omistajien panos, joten haastamme nyt kaikki yhdistyksen jäsenet terveystalkoisiin.

Alle listatut, terveystuet ovat Cavalieryhdistyksen jäsenetuja ja tarkoitettuja yhdistyksen jäsenille:

1. Yli 6-vuotiaille cavaliereille maksutositetta vastaan maksettava enintään 25 euron tuki virallisesta sydänkuuntelusta.
  2. Sydänultrausta tuetaan 60 eurolla. Tuki suoritetaan maksutositetta ja virallista sydäntutkimuslausuntoa vastaan. Jos koira on sydänultrattu aiemmin, pyydetään myös aiempi lausunto toimittamaan yhdessä uuden tuloksen kanssa. Lausunto on kätevintä tallentaa Omakoirasta pdf-tiedostona ja lähettää se liitteenä osoitteeseen terveys@cavalieryhdistys.com. Tuki on mahdollista saada samasta koirasta yhden kerran vuoden 2019 aikana. Tuki on voimassa myös takautuvasti 1.1.2018 alkaen samoin ehdoin.
  3. Cavalierien magneettikuvauksen uusintatutkimusta tuetaan vuonna 2019 200 eurolla, jos edellisestä virallisesta kuvauksesta on kulunut vähintään kolme vuotta. Tuen hakemiseen tarvitaan kaikki koiraa koskevat MRI-kuvauslausunnot ja uusintakuvauksen maksutosite terveys-sähköpostiosoitteeseen toimitettuna.

Yhdistyksen jäsenetuna jatketaan myös vuonna 2019 aiemmin päätettyä MRI-kuvaustukea (60 euroa), ruumiinavaustukea (avausmaksun tuki kokonaisuudessaan) ja yli 7-vuotiaiden koirien sydänkuuntelun täyttä tukea Cavalieryhdistyksen järjestämissä joukkoterveystarkastuksissa.
Tuet maksetaan kerran kuussa keskitetysti jokaisen kuukauden 28. päivänä.

Cavalieryhdistys järjestää joukkosydänultraustilaisuuksia useilla paikkakunnilla

Sydämen joukkoultrausmahdollisuus on myös sovittu alla listattujen paikkakuntien virallisten sydänultraajien kanssa. Hinnat vaihtelevat osallistujamäärästä ja eläinkardiologista riippuen.

Ilmoita mahdollinen halukkuutesi osallistua Cavalieryhdistyksen joukkosydänultraukseen osoitteella marianne.trogen@cavalieryhdistys.com mahdollisimman pian, jotta ultrauspäiviä voidaan alkaa sopimaan eläinlääkäriasemien kanssa.

• Evidensia Malmi, Anders Eriksson, 199 e, min 6 koiraa
  • Evidensia Raisio, Elisa Välimäki, hinta ja koiramäärä tarkentuvat myöhemmin
  • Ehel Riihimäki, Andrea Gladuli 199 e, 3-6 koiraa
  • Evidensia Lahti, Seppo Lamberg, 240 e, min 6 koiraa