Cavalieryhdistyksen terveystuet vuonna 2023

Hallitus on päättänyt jatkaa vielä ainakin vuoden 2024 ajan laajennettujen terveystukien maksamista jäsenistölleen. Näin laajat ja mittavat terveystuet on pystytty myöntämään jo kuutena vuonna peräkkäin cavalierien terveystukitilin ansiosta. Jäsenistö on kerännyt terveystukitilille rahaa erilaisten järjestettyjen tempauksien tuottojen ja Puodista tekemiensä ostosten ansiosta. Cavalieryhdistys on lisäksi saanut lahjoituksia ja palkintoja toteuttamastaan cavalierien terveyden eteen tekemästään työstä.

Suomen Cavalier Kingcharlesinspanieliyhdistys tukee jäsentensä cavalierien terveystutkimuksia vuonna 2024 seuraavasti:

Sydänkuuntelu

• Yli 6-vuotiaille cavaliereille maksukuittia vastaan maksetaan enintään 25 euron tuki virallisesta sydänkuuntelusta.
  • Cavalieryhdistys korvaa kokonaan yli 6-vuotiaille koirille virallisen sydänkuuntelun järjestämissään joukkotarkastustilaisuuksissa.

Sydämen ultraäänitutkimus
Sydänultrausta tuetaan 60 eurolla yli 1,5-vuotiaille koirille. Tuki suoritetaan maksutositetta ja virallista sydäntutkimuslausuntoa vastaan. Jos koira on sydänultrattu aiemmin, pitää myös aiempi lausunto toimittaa yhdessä uuden tuloksen kanssa. Tuki on mahdollista saada samasta koirasta kerran kuluvan kalenterivuoden aikana.

Miten sydäntutkimustuki haetaan?
Lausunto on kätevintä tallentaa ja lähettää Kennelliiton Omakoirasta pdf-tiedostona osoitteeseen terveys@cavalieryhdistys.com. Jos olet Kennelliiton jäsen, voit saada SKL:n Omakoirasta koirasi sydänlausunnon pdf-tiedostona. Jos et ole SKL:n jäsen, lähetä sähköpostia terveystulokset@kennelliitto.fi ja pyydä lähettämään sinulle koirasi sydänlausunto sähköpostissa pdf-tiedostona.

Huomaathan, että pelkkä linkki jalostustietojärjestelmään ei riitä sydäntutkimustuen saamiseksi, vaan Cavalieryhdistykselle on lähetettävä kopio virallisesta sydänlausunnosta.

Syringomyelia
Cavalieryhdistys tukee jäseniensä koirien virallisia magneettikuvauksia rahallisesti riippumatta siitä, onko kyse oireettomasta tai oireisesta koirasta. Tuen saa myös koiran uusintakuvauksesta.

• MRI tuki on 60 euroa.
    Cavalieryhdistys tukee jäseniensä koirien virallisia magneettikuvauksia 60 eurolla riippumatta siitä, onko kyse oireettomasta tai oireisesta koirasta. MRI-tukea voi hakea kerran samasta koirasta.

Miten MRI-tuki haetaan?
Jos olet Cavalieryhdistyksen jäsen ja haluat Cavalieryhdistyksen MRI-kuvaustuen, lähetä Omakoiraan tai sähköpostiisi saamasi virallinen MRI-kuvauslausunto osoitteeseen terveys@cavalieryhdistys.com ja IBAN-muodossa olevan tilinumerosi.
Tuen maksamista varten tarvitaan myös kuittikopio kuvausmaksusta Cavalieryhdistyksen kirjanpitoon. Huomaathan, että pelkkä linkki jalostustietojärjestelmään ei riitä kuvaustuen saamiseksi, vaan Cavalieryhdistykselle on lähetettävä kopio koko lausunnosta, mistä käy ilmi myös mahdolliset millit, tieto mahdollisesta aivokammioiden laajentumasta ja välikorvien tilanne.

Ruumiinavaustuki
Yhdistys tukee jäsenensä cavalierien kuolinsyyn tutkimuksia maksamalla 60 euron ruumiinavaamistukea. Tarkemmat tiedot tämän tuen hakemisesta löytyvät yhdistyksen kotisivujen Terveys-osiosta.

Pyydämme huomioimaan, että terveystuki on yhdistyksen jäsenetu ja siksi tuki maksetaan vain jäsenten koirien virallisista terveystutkimuksista.